نکات مهم در جراحی پلاستیک

شنبه 3 شهريور 1397
11:05
drm

نکات مهم در جراحی پلاستیک

جراح پلاستیک شخصی می باشد که بعد از اخذ مدرک دکتری در رشته پزشکی باید دوره تخصصی را در رشته جراحی عمومی گزرانده باشد و بعد از آن به مدت سه سال در مراکز دانشگاهی معتبر برای آموزش فوق تخصصی جراحی پلاستیک دوره دیده باشد.مطمئن ترین راه برای شناسایی پزشک منتخب برای انجامجراحی پلاستیک مراجعه به سایت ” انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی “می باشد.اصول جراحی در جراحی پلاستیک بر حفظ عروق، جایگزینی بافت مشابه با مشابه، توجه به مناطق کالبدی، و بهبود زخم با به‌حداقل‌رساندن بافت آسیب‌‌ دیده متمرکز می باشد.

چه زمانی از جراحی پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد؟

جراحی پلاستیک یکی از تخصص های پزشکی می باشد که جراح قادر خواهد بود اعمال ترمیمی یا اصلاح را انجام دهد. همچنین با کمک این علم می توان برخی از بدشکلی ها و نواقص برخی از قسمت هایی از اعضای بدن را اصلاح نمود. با کمک بهترین جراحی پلاستیک می‌توان پوست و نسوج زیرین آن که صدمه دیده است را ترمیم یا بازسازی نمود. همچنین در خیلی از اوقات می توان بدشکلی ها و برخی از اختلالاتی که از بدو تولد همراه افراد است را با این روش درمان یا اصلاح کرد. اما گاهی اوقات برخی از تغییرات پوستی در اثر افزایش سن وو با گذشت زمان ایجاد می شود. برای مثال به دلیل کاهش کلاژن پوست دچار افتادگی و چین و چروک می شود که بازهم در درمان این مشکل می توان از اعمال جراحی پلاستیک کمک گرفت. با این حال همه تلاش ها معطوف بازگرداندن شکل طبیعی عضو و بازگرداندن عملکرد و کارآیی ارگان مبتلا است.

قبل از جراحی پلاستیک

مهم ترین اقدامی که باید پزشک جراح پلاستیک قبل از انجام اعمال جراحی انجام دهد، این است که شرایط بیمار را چه از نظر روحی و چه از نظر روانی بررسی نماید و از سلامت بیمار از این جهات اطمینان یابد. با این حال بررسی اینکه آیا یک بیمار یا مراجعه کننده، شرایط لازم برای انجام هر نوع جراحی پلاستیک را دارد یا خیر، کار دشواری می باشد و به تجربه و مهارت پزشکی و علم پزشکی نیاز خواهد داشت. در بسیاری از موارد ممکن است از وسایل پارا کلینیکی مانند آزمایش خون، رادیوگرافی های متعدد، و…. کمک گرفته شود.. در رابطه با جراحی های زیبائی، فرد از لحاظ جنبه های دیگر سالم است ولی می خواهد تغییری در ظاهر خود به وجود آورد که این تغییرات سبب بهبود کیفیت زندگی اش خواهد شد. بر این اساس باید نسبت به افراد دیگری که برای درمان های ضروری و اورژانس مراجعهه می کنند، دقت بیشتری نماییم.

جراحی پلاستیک در هر قمستی از بدن می تواند انجام شود، از ناحیه صورت و گردن گرفته تا شکم و سایر نواحی دیگر از بدن. با این حال در انتخاب جراح متخصص باید دقت کرد و حتما از تجربه و تبحر پزشک خود مطمئن شوید.

جراحی پلاستیک یکی از روش ها در علم پزشکی است که البته تصور برخی از افراد این است که این روش بیشتر مشکلات جسمانی را رفع خواهد کرد اما به غیر از مشکلات جسمانی، این روش می تواند روی بعضی از مشکلات روانی هم تاثیربسزایی بگذارد. جراحی پلاستیک دربرگیرنده بخش های متعددی از علم جراحی از جمله :

  • جراحی فک و صورت و جمجمه
  • جراحی ناهنجاری های مادرزادی
  • جراحی زیبائی
  • جراحی دست و میکروسکوپی و سوختگی

انواع

برخی از رایجترین اعمال جراحی پلاستیک عبارتند از:

  1. ابدومینوپلاستی
  2. لابیاپلاستی
  3. بلفاروپلاستی
  4. رینوپلاستی
  5. ماموپلاستی
  6. الوپلاستی
  7. ترمیم چانه
  8. اتوپلاستی
  9. لیپوساکشن

ابدومینوپلاستی : عمل جراحی باز شکم جهت خارج کردن چربی های اضافی و کوچک کردن شکم است.

لابیاپلاستی :عمل کوچک کردن لبه های خارجی واژن به منظور زیباسازی و جوانسازی ناحیه تناسلی زنان امروزه در دنیای غرب شایع ترین و جدیدترین جراحی پلاستیک محسوب می شود.

نکات مهم در جراحی پلاستیک توسط دکتر میلانی


[ بازدید : 314 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به drmilani.avablog.ir است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]